perjantai 29. maaliskuuta 2013

Pitkäperjantai




Tänään vietetään pitkäperjantaita ja mieleeni muistuukin mummola ja erityisesti se mystinen taulu, joka roikkui jo edesmenneiden isovanhempieni makuuhuoneen seinällä. Usein lapsena katselin, ihailin ja pohdin taulun merkitystä ja sanomaa. Taulussa Jeesus rukoili polvillaan, katse suunnattuna ylös taivaalle Getsemanen puutarhassa. Pienenä sanoma ei minulle avautunut, mutta vuosien saatossa olen saanut selvyyden ja  josta olen äärettömän kiitollinen Taivaalliselle Isälle! Haluankin laittaa pari kuvaa  tähän postaukseen pääsiäiseen liittyen . 

Yläkuvassa Jeesus rukoilee Getsemanen yössä. Tämän kaltainen kuva oli isovanhempieni seinällä.


Loppuun vielä Anssi Tiittasen laulun sanat, jotka aina vaan koskettavat mua.

Minun tähteni

Mun tähteni sä jätit loiston taivaan, mun tähteni astuit alas maailmaan. Mun tähteni lapsi pieni pelkoon vaivaan, sä avutonna saavuit asumaan. Sinä kasvoit täällä meidän keskellämme, koit mitä on olla ihminen. Tiesit tarkkaan ilot, surut elämämme. Tiesit kuinka täällä kuljen hapuillen.

Ja nyt Sä oot minun tähteni, sinä loistat yöllä tummalla taivaallani. Sinä oot mun tähteni. Olet Jeesus minun tähteni.

Jotain muuttui missä vain sä kuljit, sai kuuro kuulla, näki sokeet uudelleen. Mut tehtäväsi hinnan aina tiesit , sä yössä itkit verta hikoillen. Mun tähteni sut ristinpuuhun lyötiin, piikkikruunu päähäs painetiin. Mun tähteni sä velan maksoit silloin, ja mä tiedän että kerran sä saavut takaisin.

Tämä tyttö ottaa kitaran kätöseensä ja lähtee nyt laulamaan pitkänperjantain tilaisuuteen ja aikoo laulaa mm. tämän kyseisen laulun.

Rauhaisaa pääsiäistä teille ihan jokaiselle!
Halauksin,
-Sanna-

14 kommenttia:

  1. Ihania kuvia! Siunattua pääsiäisen aikaa.

    VastaaPoista
  2. Paras blogikirjoitus. Mahtavan upeat kuvat. Oi jos ihmiset
    ymmärtäisi ettei tuo aurinkokaan joka aina vaan tuolla taivaalla
    palaa ole muuten mahdollista kuin Viisauden kautta. Maailma on
    käsittämättömiä ihmeitä täynnä ja ne eivät ole syntyneet missään
    räjähdyksessä jossaa aina vain tuhoutuu kaikki vaan Viisaus on
    takana joka on laittanut kaiken kohdalleen.
    Meilläkin vietetään Pääsiäistä ja sen todellisessa merkityksessä.

    Siunausta Sinulle ja ihanaa Pääsiäisen aikaa.

    Kiitos vielä oikein paljon ihanasta kirjoituksesta ja kuvista. Vie ihan
    sanattomaksi.

    VastaaPoista
  3. Siunattua Pääsiäistä sinulle♥

    VastaaPoista
  4. Oikein hyvää pääsiäisen aikaa sinulle! Samoissa tunnelmissa täällä :)

    VastaaPoista
  5. Pääsiäisen sanomaa ei voita mikään, se on täytetty! <3
    Siunausta teidän pääsiäiseen!

    VastaaPoista
  6. You have blessed me so much with this post. Thank you.
    Aussi-mummo

    VastaaPoista
  7. Sydämelläni tässä aurinkoisessa päivässä soivat aamusella sinne vahvasti asettuneet sanat: Se on täytetty!
    Valtava lahja ilman vastinetta. Rakkaus, jonka suuruutta ei ihmismieli voi ymmärtää♥ Voi vain iloita ja kiittää!

    Riemullista pääsiäistä sinulle!!

    VastaaPoista
  8. Vaikuttavat kuvat ja teksti!
    Siunattua pääsiäisen aikaa myös sinulle Sanna <3
    Toivottelee Minnukka :)

    VastaaPoista
  9. Voi miten ilahduin niin lämpimistä kommenteistanne!

    Kiitos, Tanja<3, Punainen tupa<3, Irmastiina<3,Susanna<3, Maarit<3, Aussi-mummo<3,Tinttarus<3 ja Minnukka<3

    Haleja teille jokaiselle:)

    VastaaPoista
  10. Koskettavat kuvat.
    Pääsiäinen on suuri juhla.
    Jeesus kärsi ja vei minunkin syntini ristille.
    Siitä kiitos Taivaan Isälle.

    Siunattua ja iloista Pääsiäistä.

    VastaaPoista
  11. Kiitos tästä kauniista, herkästä ja rohkeastakin postauksesta, samoissa tunnelmissa oltiin täällä eilen kuliessamme katolilaisen pääsiäiskulkueen mukana laulaessamme ylistyslauluja Jeesukselle!
    Ps. Tiesitkö, että 75% espanjalaisten nuorten aikuisten ottamista tatuoinneista on uskontoaiheisia, esim. jumalia, jeesuspatsaita, neitsyt marioita jne...minusta aika yllättävää kun vertaa vaikka suomeen jos lähiöräkälän joka toisella jannulla komeilis ikoni olkapäässä.. =)

    VastaaPoista
  12. Sanna kiitos!♥

    Pääsiäisen sanoma on niin suuri ja ihmeellinen, ettei sitä edes kunnolla saata ymmärtää... Tämä sanoma suuri meidät kittämään saa..
    Siunattua pääsiäistä!

    ♥:llä Marikki

    VastaaPoista
  13. Moikka.

    Onnittelut ! Olet voittanut arvonnassa kolme
    vanhempaa lintutaulua. Miten toimimme, että
    voin lähettää ne Sinulle? Otatko yhteyttä
    blogini kautta?

    VastaaPoista